5 Mici schimbari eficiente in dieta

6/06/2016



Stiti ca se spune ca lucrurile mici fac viata mai frumoasa. Din experienta mea, am observat ca si in cazul regimului alimentar e valabil acelasi principiu. Eu cred ca schimbarile mici sunt mai eficiente decat cele radicale din mai multe potive, primul fiind faptul ca le accepti mai usor si tinzi sa le adopti pe termen mai lung. Da, poate ca nu vei slabi 10 kilograme intr-o luna, dar dupa mine, o astfel de slabire nici nu e normala. Avand in vedere ca eu m-am ingrasat 5 kg intr-un an si ceva, cum as putea sa scap de ele intr-o saptamana?!





1. Hai pe integral

Paine integrala, paste integrale si orez intregral...Mie-mi plac la nebunie pastele si de multe ori, am chef si de orez, asa ca nu vad de ce sa renunt la ele complet. Variantele integrale sunt mai putin procesate, au mai multe fibre, mai putini carbohidrati rai si sunt mai satioase.

2. Ulei/ unt de cocos sau de masline in loc de ulei de floarea soarelui

Pentru gatit, prefer uleiul de cocos pentru se incinge mai repede si nu influenteaza gustul mancarurilor, insa pentru salate il prefer pe cel de masline pentru ca este mai aromat. Uleiul de cocos se digera mult mai usor, chiar daca se foloseste la prajit, si se proceseaza mai usor de catre metabolism.

3. Dulciuri? Snacksuri? Suc? Doar pe jumatate.

Cel putin pentru inceput, simplul gest de a reduce cantitatea la jumatate va avea un impact major asupra corpului. Daca de ani de zile, bei suc acidulat si deodata tai la jumatate cantitatea de zahar, e foarte posibil chiar sa pierzi cateva kilograme consistente intr-un timp chiar scurt. Daca sunteti genul care se lasa greu de obiceiuri proaste dintr-un foc, e foarte posibil ca limitand consumul sa reusiti sa va lasati.

4.  Pe jos e mai frumos.

Indiferent de anotimp sau de situatie, imi place sa merg pe jos, mai ales acum ca vremea e ok si miroase a tei peste tot. Daca sunteti genul care merge si pana la colt cu masina, ati putea incerca o mica plimbare de 20-30 de minute pe zi. Poate ultima statie de metrou o mergeti pe jos sau, daca nu va place sa va plimbati prin oras, dati o tura prin parc. Pe mine mersul pe jos ma relaxeaza si ma ajuta sa nu ma anchilozez de la lucrat.

5. Putina atentie la etichete.

Cred ca aici mi-a fost cel mai greu pentru ca nu sunt experta in ingrediente, dar cand nu cumpar alimente basic, cum sunt legumele, carnea sau fructele, incerc sa fiu atenta la chestiile daunatoare din compozitie. De exemplu, iaurturile cu fructe din comert sunt pliiiine ochi de zahar, asa ca prefer sa-mi iau iaurt normal si sa adaug eu fructe. Iarasi, prajiturile din comert au o problema mare. Pe langa cantitatea enorma de zahar si uneori de sare, ele contint si tot felul de potentiatori si margarine.

Aceste schimbari mici m-au ajutat sa imi mentin greutatea de-a lungul multor ani si acum ma vor ajuta sa scap de cele cateva kilograme pacatoase cu care m-am ales cand am inceput sa lucrez. Stiu ca nu voi vedea rezultate imediat, dar nu asta vreau. Imi doresc sa ma simt bine, sa arat ok si sa tin celulita la distanta.

Voi ce trucuri ati descoperit?

You Might Also Like

0 comentarii

Comentarii