Brandurile, marketingul si frumusetea

9/23/2016



Postarea de astazi nu e una chiar tipica pentru mine, dar imi doream sa vorbesc putin despre branding, marketing si alte cuvinte " mari", cu ajutorul carora brandurile isi construiesc imaginea si imaginea produselor pe care le produc. In secolul social media, promovarea joaca un rol mai important decat produsul, iar sentimentele pe care le transmite un ambalaj sau o reclama te pot convinge sau nu sa cumperi un produs.



Zi de zi, suntem bombardate cu reclame si cu promisiuni. Tot timpul suntem atentionate ca tenul nostru nu e destul de stralucitor, dar poate sa devina daca iei nu stiu ce, sau ca celulita poate sa dispara ca prin minune, ahm, bullshit, daca te freci cu elixirul minune. Bineinteles, acesta e marketing grosolan, care uneori, poate avea chiar un efect negativ. Daca promit prea mult, s-ar putea sa ti se aprinda beculetul din prima si sa zici "nu". N-o sa discut despre asta, stiu ca nu sunteti genul care sa puna botul la chestii minune, care vindeca tot, de la uratenie la creditele din banca.

Totusi, as vrea sa abordez problema imaginii brandurilor, imagine creata chiar de ei, pentru a tinti un anumit public. Dupa cum e si normal, fiecare brand are un public tinta. Daca vinzi creme antirid, te adresezi celor de peste 30- 35 de ani, iar daca promovezi produse antiacnee, publicul tau e mai mult din randul adolescentilor. Toate bune si frumoase aici, inteleg perfect treaba asta.



Problema apare cand se vand produse normale, mass-market, dar carora li se atribuie o imagine de lux si exclusivista. Aici, cel mai des, am vazut ca se incadreaza cele de make-up si skincare. O crema ok, dar nu supranaturala, pe care lipesti un nume mare, cu reclame misto, care ne vorbeste despre greutatiile vietii de milionar....Damn it, normal ca vreau si eu sa ma simt ca un milionar, si daca as putea sa obtin asta pentru ca-mi dau cu o crema, totul e roz.

In make-up, exista cateva branduri profesionale, create fix pentru profesionisti, cu preturi pe masura, dar care livreaza si produse pe masura, diferite de ce gasesti in DM. Fiind pentru profesionisti, si promotate tot printre ei, omul de rand le cunoste mai greu si, sincer, poate ca nici n-are nevoie de un fond de ten care sta nemiscat 24 de ore. Iarasi, normal si ok...

Dar ce te faci cand un brand vine cu produse rezonabile, ok, eficiente, dar pe care le promoveaza ca fiind pentru profesionisti? Preturile automat cresc, asteptarile la fel si n-ai facut nicio afacere. Ti-ai luat ceva doar pentru ca scrie numele nu stiu carui brand pe el, cand puteai sa gasesti ceva la jumatate de pret, dar la fel de bun. Cat de diferite sa fie ingredientele din rujul ala, care rezista tot la fel, incat sa merita dublarea pretului...Nu ingredientele dubleaza, ci marketingul.

Nu discut aici despre chinezarii. Acolo e altceva. Poate vand ei replica dupa rujul MAC, Lime Crime sau chiar L'Oreal, da, au scos si d-astea, si poate e ok la prima vedere, dar ia ganditi-va daca pretul e de 1$, ce minuni sunt in ele. A, bine, vrei sa-ti faci o dambla cu o culoare, ia-l, poarta-l de doua ori si gata. Nu cred ca moare nimeni. Dar sa pui pe fata zilnic o chinezarie fabricata intr-un garaj e crima.

Si ca sa nu lungesc discutia, trec direct la mesaj. Atentie la cum si ce cumparati. Testati inainte, cititi, cautati, pentru ca e pacat de banii munciti din greu. Platiti produsul si nu brandul, alegeti ce va trebuie si place si nu ce vor ei sa va vanda.
Nu toate produsele de la brandurile de lux sau profesionale sunt bune si nu toate produsele de la brandurile mass- market sunt proaste, dar cred ca v-ati convins si voi de asta. Daca te dai zilnic cu ruj rosu, investeste intr-unul bun, dar daca ti-l iei doar asa, ca sa-ti faci damblaua, n-are rost sa arunci 200 de lei.

Ce parere aveti despre treburile astea?

You Might Also Like

0 comentarii

Comentarii